Tider och turer
Är du osäker på vilken linje du ska åka,
vad hållplatsen heter
eller om du behöver göra ett byte under din resa
är det enklast att använda Reseplaneraren.
Våra tryckta tidtabeller för buss och tåg
hittar du på bussen,
hos Kundcenter på Växjö Resecentrum
och hos våra försäljningsställen i länet.
Du kan också ladda ner tidtabellerna
här på hemsidan.
Kompletteringstrafik
Kompletteringstrafik är för dig
som har långt till bussen.
För varje kommun finns några områden
som har kompletteringstrafik.
När kommer nästa buss?
Det finns olika sätt
att ta reda på
när nästa buss kommer eller går.
Rese-app MobiTime
Med vår app MobiTime
kan du ladda ned tidtabeller i mobilen,
få hållplatstider,
söka resa
samt köpa mobilbiljett direkt i appen.
Appen finns för både iPhone , Android och Windows Phone.
Sök på ”MobiTime” i App Store eller Play Butik i din mobil.
Du kan även skicka ett sms med texten ”LTK” till telefonnummer 0730-12 52 50 så får du en länk för enkel nedladdning av appen.
Hemsida
På Länstrafikens hemsida
hittar du information om tidtabeller,
trafikstörningar, priser, biljetter och Resekort.
Kundcenter
På vårt Kundcenter
får du personlig service
och hjälp med allt du behöver veta om tider,
priser, biljetter och Resekort.
Öppettider: måndag till fredag klockan 6 till 19
lördag klockan 8 till 14
söndag klockan 12 till 18
Kundcenter har telefonnummer 0771-76 70 76.
